pátek 20. prosince 2013

Strava, jak si udělat každý výběh či výjezd zábavnější

strava
Někdo možná čeká vzdělávácí článek na téma jak správně co jíst. Ale Strava pro mě znamená webový nástroj na správu mých tréninků. Pomáhámi s motivací - je venku hnusně, prší, fouká vítr, ale já si určil na ten den výběh, nebo týdenní či jakýkoliv jiný cíl. Svléknu civil nahodim trenky a botky a už si to šinu pěkně na čerstvým vzduchu.

Když jsem se o Stravě dověděl poprvé jen jsem mávl rukou, ale proč do prdele bych měl používat něco jiného, dyť už mám Connect, nebo Endomondo..prostě si dosaď co uznáš za vhodné. To co mě přesvědčilo a přitáhlo, je funkce zvaná Segment.
Neznám nic lepšího, než se kouknout do okolí svého domu, vybrat si nějaký segment, a pak dotyčného překonat při svém výběhu. Nutí mě to zvýšit výkon tehdy, kdy bych se dozajista jenom ploužil a nic bych z toho běhu vlastně neměl, každý běh není zábavný, to všichni známe.

V nějakém předchozím článku jsem zmiňoval Mo Faraha, naklikám si jeho segment na Stravě a vím že, když zvládnu z Richomondu pelášit proti proudu řeky tempem 2:40 min/km, tak si jej krásně povozím, přijde mu oznámení, že jeho rekord byl překonán a marathon kolem 2 hodin je jistej :DD.

Můžu si klidně vytvořit tým kamarádů a trumfovat se, kdo kde naběhal co a za kolik, v jakém úseku to někdo natřel a někomu, naprosto vynikající nástroj třeba pro Lysacup atd. Uplně vidím ty analýzy spolu se stoupavostí, která už je nedílnou součástí Lysacup výsledů, nebo toho, že ty piva den předem nebyl dobrej nápad. A když zaběhnu co se mi líbylo a ještě to není na Stravě jako úsek, tak si jej jednoduše můžu vytvořit, a pak už jen sledovat ostatní, jak si vedli v místěch kde já trpěl jako prase...

Heatmap (běžecká část v okolí domu)
Komu nevadí utratit nějaké to Euro, může si zaplatit prémiovou verzi, která otevírá ještě další věci, jako jsou Heatmaps, to jsou vlastně zaznamenáný veškeré běžecké či cyklistické trasy, které jsme za život ujeli, krásně znázorněné v google mapách na jedné obrazovce.

Strava byla primárně určena pro cyklisty, ti tvoří majoritu v počtech uživatlů, ale poté co byl běžecký system přiveden skoro k dokonalosti, vyskytuje se tam mnoho běžců, se kterýma se můžete virtuálně poměřit.

Pořádí v daném úseku (rekord)

Segment Park Run




Kdo by chtěl podrobnější recenzi co a jak na stravě, nebo s něčím pomoci, tak mi napiště do komentářů a já když budu vědět tak mile rád poradím. Protože to fakt stojí za to.
Týdenní pán (tady je vidět jak jsem to flákal) 
Segmenty v oblasti k dispozici, jen si vybrat, a natrhnout někomu prdel :)



Kdybych Tě náhodou přesvědčil a ty ses připojil, klidně mě požádej o přátelství a budem se fajně hecovat na dálku :)

Video od tvůrců




8 komentářů:

  1. Jo, ty segmenty jsou na Strave nejlepsi. Jen to chce delat aktivity na spravnym miste - v okoli Prahy na silnicce nikoho nepredjedu, protoze tam jezdi elitaci. A v Posumavi zase jezdim sam :]

    Jinak v segmentech nedavno pribyla hodne uzitecna vec - My Results, kde jsou videt vsechny moje predesly pokusy na danym segmentu. Paradni vec, abych zjistil, jestli se zlepsuju nebo to flakam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No presne tak, no sak se s tema elitakama aspon muzes popasovat a vis jak na tom jses:D to je spravna motivacka

      Vymazat
  2. Zajimavy napad.. ovsem uplne mimo moje schopnosti a zmer.. nicmene zajimavy..

    Vis, ja vlastne v zime uplne kaslu na jakykoliv cas.. Zatim se mi vzdy ukazalo jako dobra strategie jen tak behat a behat.. hodiny a hodiny, obcas nejaky kopce:).. ovsem ja jsem vyrazne starsi a nemam takovy ambice..:)
    At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozrejme uplne chapu, ja jsem od prirody strasne liny a potrebuju jakoukoliv motivacku :D tim to je pro me fungujici prvek. Kam se chystas pristi rok? Nekam do ciziny?

      Vymazat
    2. :) Jaro mam tradicni -- Zane Grey 50M v Arizone, v cervnu jsem mel to stesti a dostal se do Western States 100M... Tak to bude ted moje znameni pripravy:).. Samozrejme, Stezka, Silva.. a mistni delsi zalezitosti, jak to vyjde..:)
      At nam to beha.. ses peknej rychlik!:). 12:)

      Vymazat
  3. aha, tak už chápu proč jsi "zmizel" z endomonda... ;-) taky tu stravu asi vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj presne tak..endomondo vyplo synchro s tapiirikem..tak uz me tam nic nedrzelo a i kdzy jsem mel zaplacenej ucet...demostrativne jsem ho smazl

      Vymazat
  4. Mě docela bavilo jednu dobu běhat s aplikací Pokémon Go. Ne že bych byl nějak aktivní hráč, ale když člověk může zastavit, vydýchat se a chytit si Pokémona. Tak to mi přijde fakt fajn. Navíc jsem si pak zjistil i nějaké rady a tipy o sbírání Pokémonů, takže jsem se dostal k Pokémon kartám. Ale to už je teď dávno za mnou a teď sbírám tak maximálně puchýře při stavbě domu. :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší